Όλοι θέλουμε να έχουμε ένα καθαρό και υγιεινό σπίτι. Ιδιαίτερα στις μέρες μας γίνεται πολύς λόγος για την υγιεινή του σπιτιού. Είναι σημαντικό να διατηρούμε το σπίτι μας καθαρό ώστε να αποφύγουμε την μόλυνση από τον κορονοϊό και άλλες ασθένειες.

Ο τακτικός καθαρισμός είναι ένα σημαντικό μέρος αν θέλουμε να μένουμε σε έναν υγιεινό χώρο.

Αυτό περιλαμβάνει την πρόληψη και τον μετριασμό των βακτηρίων, ιών, και άλλων παρασίτων όπως σκώροι και ακάρεα που μπορεί να κάνουν κακό στον ανθρώπινο οργανισμό αν αφεθούν ανεξέλεγκτα.

Και ο τακτικός καθαρισμός είναι ακόμη πιο κρίσιμος κατά τη διάρκεια της πανδημίας COVID-19. Sars-CoV-2. Ο ιός, μπορεί να ζήσει σε ορισμένες επιφάνειες στο σπίτι σας για ημέρες.

Ευτυχώς, είναι εύκολο να απαλλαγούμε από την “παρουσία” του ιού σε αυτές τις επιφάνειες με κάποια βασικά απολυμαντικά και διαδικασίες καθαρισμού.

Παρακάτω θα δούμε μερικές καλές ιδέες για το πως θα καθαρίσουμε πιο εύκολα το σπίτι και τις λύσεις για τη διατήρηση των χώρων διαβίωσης σας ασφαλείς και υγιείς.

διατηρούμε το σπίτι μας καθαρό
“πως θα καθαρίσουμε πιο εύκολα το σπίτι”

 

Εάν θέλετε να έχετε ένα σπίτι καθαρό και υγιεινό, πρέπει να έχει όλα τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα που απαριθμούνται παρακάτω.  Ωστόσο, είναι επίσης σημαντικό το σπίτι να διατηρείται πάντα καθαρό. Εάν το σπίτι δεν καθαρίζεται τακτικά θα δημιουργηθούν σκουπίδια και ρύποι. Τα μικρόβια και τα παράσιτα θα πολλαπλασιαστούν και θα αναπτυχθούν στις επιφάνειες και οι άνθρωποι που ζουν στο σπίτι μπορεί να αρρωστήσουν!

Για να διατηρούμε το σπίτι μας καθαρό χρειάζεται οργάνωση. Αν οργανωθούμε σωστά η καθημερινή καθαριότητα του σπιτιού, θα γίνει πολύ πιο εύκολη.

Κατάλληλος εξοπλισμός και υλικά καθαρισμού

Ο εξοπλισμός και τα υλικά που μας βοηθούν να κάνουμε τα καθήκοντα καθαρισμού των σπιτιών μας ευκολότερα και αποτελεσματικότερα περιλαμβάνουν:

προϊόντα καθαρισμού για δάπεδα

προϊόντα καθαρισμού για περιοχές με υγρασία (λουτρά, μπανιέρες, πλυντήρια, νεροχύτες κουζίνας)

προϊόντα καθαρισμού για την παρασκευή τροφίμων και χώρους γεύματος (τραπέζια και πάγκοι)

απορρυπαντικό πλυσίματος πιάτων για τον καθαρισμό των σκευών κουζίνας (κατσαρόλες, τηγάνια, πιάτα και μαχαιροπίρουνα)

απορρυπαντικό πλυντηρίου ρούχων για το πλύσιμο οικιακών κλινοσκεπασμάτων (πετσέτες, σεντόνια, κουβέρτες) και ρούχων

καθαριστικό φούρνου

απολυμαντικό (σκοτώνει τα μικρόβια)

καθαρισμός υφασμάτων και σφουγγαριών: Αυτά θα πρέπει να αντικαθίστανται τακτικά και θα πρέπει να υπάρχουν διαφορετικά υλικά καθαρισμού καθώς όταν τα χρησιμοποιούμε πολύ μαζεύονται μικρόβια τα οποία θα εξαπλωθούν στο σπίτι

διατηρούμε το σπίτι μας καθαρό
“Αν οργανωθούμε σωστά η καθημερινή καθαριότητα του σπιτιού, θα γίνει πολύ πιο εύκολη”.

Συμμαζεύουμε το σπίτι

Αν ξοδεύουμε λίγα λεπτά την ημέρα για να τακτοποιήσουμε τα βασικά, το σπίτι μας θα διατηρείται τακτοποιημένο.

Φροντίζουμε να αρχειοθετήσουμε τα χαρτιά

Το βάζουμε στο καθημερινό πρόγραμμα να ξεχωρίζουμε και να αρχειοθετούμε τους λογαριασμούς, προσφορές, ενημερώσεις σχολείου, προσωπική αλληλογραφία κ.ο.κ.

Φτιάξτε χρονοδιάγραμμα καθαρισμού σπιτιού

Το πόσο συχνά τα διάφορα μέρη ενός σπιτιού πρέπει να καθαριστούν εξαρτάται από:

  • Το πόσοι άνθρωποι ζουν στο σπίτι
  • Το πόσοι άλλοι άνθρωποι χρησιμοποιούν το σπίτι
  • Το πόσο τακτικοί είναι οι άνθρωποι, όπως αν οι άνθρωποι καθαρίζουν μετά τα γεύματα ή όχι
  • Το πόσα κατοικίδια ανήκουν στο νοικοκυριό
  • Εάν υπάρχει ή όχι ασθένεια στο σπίτι, όπως για παράδειγμα αν κάποιος έχει ψώρα ή ίωση
  • Εάν υπήρξε πρόβλημα υδραυλικών εγκαταστάσεων, όπως τα νερά από μια υπερχείλιση του σιφονιού
  • Οποιουσδήποτε άλλους περιβαλλοντικούς παράγοντες, όπως ο άνεμος που φέρνει σκόνη στο σπίτι ή το υγρό έδαφος που μπαίνει στο σπίτι όταν βρέχει

Οι εργασίες οικιακού καθαρισμού γίνονται συνήθως σύμφωνα με το ακόλουθο χρονοδιάγραμμα:

  1. Αρκετές φορές κάθε μέρα
  2. Σκουπίστε τους πάγκους της κουζίνας μετά την προετοιμασία του φαγητού
  3. Πλύνετε τα πιάτα και τα μαγειρικά σκεύη μετά από κάθε γεύμα

Η καθαριότητα του σπιτιού είναι πολύ σημαντική καθώς εξασφαλίζει την διατήρηση της καλής υγείας όσων διαμένουν σε αυτό.

Ρούλα Κουτρομάνου, δημοσιογράφος

Με πληροφορίες από: health.gov.au