Πως ο παραπάνω ύπνος μπορεί να σου εξοικονομήσει χρήματα

Ψάχνεις για καλύτερη νυχτερινή ξεκούραση; Προσπάθησε να αποθηκεύσεις κάποια χρήματα κάτω από το στρώμα σου.

Μεταφορικά μιλώντας, φυσικά.

Η έρευνά μας δείχνει ότι η οικονομία μέχρι να έχετε κάποια αποθέματα μετρητών στο κουμπαρά σας, στο τέλος της ημέρας θα οδηγήσει πιθανώς σε πιο ξεκούραστες νύχτες.

Πώς το οικονομικό άγχος γίνεται άγχος ύπνου

Η κορτιζόλη είναι γνωστή ως ορμόνη του στρες, επειδή οι εγκέφαλοί μας δίνουν σήμα στα επινεφρίδια μας να την απελευθερώσει κάθε φορά που αντιμετωπίζουμε μια αντιληπτή απειλή. Σε ένα φυσικό καθημερινό ρυθμό, το σώμα μας έχει τα χαμηλότερα επίπεδα κορτιζόλης γύρω στα μεσάνυχτα. Αυτό συμπίπτει με το χρόνο που οι περισσότεροι από εμάς έχουν κλείσει την ημέρα τους και υποχωρούν στα ασφαλή, χαλαρωτικά όρια των υπνοδωματίων τους για να ηρεμήσουν και να κλείσουν λίγο τα μάτια τους.

Αλλά η εύρεση λογαριασμών όταν επιστρέφετε στο σπίτι από την εργασία ή το να μαθαίνετε ότι ο γιος σας χρειάζεται λεφτά για ένα ταξίδι εξερεύνησης την επόμενη εβδομάδα, μπορεί να αυξήσει τα επίπεδα της κορτιζόλης στον οργανισμό σας κάθετα, ενώ υποτίθεται ότι μειώνεται. Το μαντέψατε: ένα υψηλό επίπεδο κορτιζόλης διαταράσσει τον ύπνο.

Οι καλοί αποταμιευτές κοιμούνται καλύτερα

Φαίνεται ότι η απλή πράξη της αποταμίευσης μπορεί να βοηθήσει στη μεγιστοποίηση της ποιότητας του ύπνου.
Από τους 2.000 ανθρώπους που συμμετείχαν στην έρευνα για τον ύπνο σε Πολιτείας της Αμερικής, το ένα τρίτο προκρίθηκε ως άριστοι κοιμώμενοι. Εντός αυτής της ομάδας, σχεδόν έξι στους 10 (59%) είπε ότι εξοικονομούν χρήματα τακτικά για την κάλυψη απρόβλεπτων εξόδων στο σπίτι. Περισσότερο από το ήμισυ (52%) είπε ότι συνήθως αποταμιεύουν για τη συνταξιοδότηση.

Αντιστρόφως, εκείνοι που δεν βάζουν με συνέπεια τα χρήματα για αυτούς τους στόχους ήταν πολύ λιγότερο πιθανό να βιώσουν τον άριστο ύπνο. Μόνο το 21% εκείνων που δεν αποθηκεύουν για να καλύψουν τα έξοδα του σπιτιού και ακριβώς 25% εκείνων που δεν κάνουν μια προσπάθεια να δημιουργήσουν ένα κομπόδεμα για τη συνταξιοδότηση τους τοποθετούνται στην κατηγορία των επάνω από το μέσο όρο κοιμώμενων.

Για να το θέσω απλά, οι αποταμιευτές είναι δύο φορές πιο πιθανό να κοιμούνται εξαιρετικά.

Στην αναζήτηση για την ξεκούραση, η ειρήνη του μυαλού είναι το κλειδί

Ακόμα κι αν έχετε αποτύχει επανειλημμένα να αποταμιεύσετε, είναι σημαντικό να συνεχίσετε να προσπαθείτε. Κάθε δολάριο που βάζετε “στην άκρη” θα βοηθήσει για να κάνετε στην άκρη τις οικονομικές ανησυχίες σας. και να εξαλείψει ένα σημαντικό εμπόδιο για τον ύπνο.

Η χρήση μιας στρατηγικής όπως “Η Πρόκληση των 52-Εβδομάδων αποταμίευσης” μπορεί να είναι ένας ιδανικός τρόπος για να υιοθετήσετε τη συνήθεια της εξοικονόμησης. Σε αυτή την πρόκληση, θα εφαρμόζετε σιγά σιγά την αποταμίευση βάζοντας μόνο $ 1 στην τράπεζα την πρώτη εβδομάδα, $ 2 τη δεύτερη εβδομάδα και ούτω καθεξής. Μετά από ένα χρόνο, θα έχετε συγκεντρώσει 1.378 δολάρια.

(Αυτή είναι μόνο μια ιδέα. Υπάρχουν εκατοντάδες άρθρα και εφαρμογές που έχουν σχεδιαστεί για να σας βοηθήσουν να αποταμιεύσετε. Βρείτε μία που νομίζετε ότι μπορεί να λειτουργήσει καλύτερα για εσάς.)

Μην ξεχάσετε να επενδύσετε στον εαυτό σας

Υπάρχουν μερικά έξυπνα πράγματα που μπορείτε να κάνετε επίσης πέρα από την εξοικονόμηση χρημάτων. Ρυθμίστε και διατηρείστε ένα συνεπές πρόγραμμα ύπνου. Αποφύγετε γνωστούς “διαταράκτες” ύπνου, όπως το αλκοόλ, την καφεΐνη, τις ψηφιακές οθόνες και τα μεγάλα γεύματα, τις ώρες πριν πέσετε για ύπνο. Τα βήματα αυτά μπορούν να σας βάλουν στο δρόμο για έναν επιτυχημένο ύπνο.

Το καλύτερο από όλα, είναι ότι το να υιοθετήσετε τις κατάλληλες πρακτικές ύπνου στην καθημερινή σας ρουτίνα, δεν θα σας κοστίσει δεκάρα.

Πηγή: bettersleep.org

Επιμέλεια: Ρούλα Κουτρομάνου, δημοσιογράφος